شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

تقاضای خرید تلویزیون‌های سه بعدی 500 درصد افزایش می‌یابد

اسنچر

جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶:۰۰


طبق پیش‌بینی جدید اسنچر (Accenture) میزان خرید رایانه‌های شخصی و تلفن‌های همراه(به استثنای گوش‌های هوشمند) توسط مصرف‌کنندگان به ترتیب در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل 39 و 56 درصد افت خواهد کرد.

وایمکس نیوز - بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که میزان خرید تلویزیون سه بعدی 500 درصد، رایانه‌های کیفی کوچک 160 درصد، خوانش‌گر کتاب الکترونیکی 133 درصد و تلفن هوشمند 26 درصد افزایش یابد.

این بررسی آماری در مورد 19 فناوری الکترونیکی مصرفی و در میان بیش از 8000 مصرف‌کننده صورت گرفته است که از هشت کشور برزیل، چین، هندوستان، روسیه، فرانسه، آلمان، ژاپن و ایالات متحده دست‌چین شده‌اند.

طبق این بررسی فقط 17 درصد پاسخ‌دهندگان در پی خرید رایانه‌ رومیزی یا کیفی در سال 2011 هستند که 39 درصد کم‌تر از سال 2010 است. طبق یافته‌های این بررسی می‌توان این پرسش را مطرح کرد که آیا در دراز مدت فناوری‌های جانشین جدیدی چون رایانه‌های کیفی کوچک، رایانه‌های کتابی،گوشی‌های هوشمند و خوانش‌گرهای کتاب‌الکترونیکی به گونه‌ای فزاینده جای رایانه‌های شخصی رومیزی و کیفی را در خانه‌ها نخواهند گرفت.

بازار رایانه شخصی به حد اشباع رسیده است و روند رشد آن همچنان کاهشی خواهد بود. به طوری که اهمیت آن در میان مصرف‌کنندگان خانگی کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که مالکیت تلفن همراه عادی از 79 درصد در سال 2009 به 65 درصد در سال 2010 کاهش یافته است اما مالکیت گوشی‌های هوشمند از 8 درصد به 32 درصد افزایش یافته است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو